پذیرش اینترنتی

اخبار مرتبط

تعداد بازدید: 10273
زبان : فارسی

مضرات سیکار برای بینایی

تاریخ درج خبر : 1398/2/4

استعمال دخانیات باعث مشکلات عمده سلامت، از جمله بیماری های قلبی، سکته مغزی و سرطان می شود اما بسیاری از مردم نمی دانند که سیگار کشیدن روی بینایی شان نیزتاثیر می گذارد.

چگونه سیگار سلامت چشم را به خطر می اندازد؟

 

استعمال دخانیات باعث مشکلات عمده سلامت، از جمله بیماری های قلبی، سکته مغزی و سرطان می شود اما بسیاری از مردم نمی دانند که سیگار کشیدن روی بینایی شان نیزتاثیر می گذارد.

در هر سنی، سیگار کشیدن باعث افزایش احتمال تاری دید ناشی از آب مروارید و فقدان دید مرکزی ناشی از تحلیل ماکولا وابسته با سن (AMD)  می شود و هر چه شما بیشتر سیگار بکشید، احتمال ابتلا بیشتر است.

افرادی که سیگار می کشند دو برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری در معرض ابتلا به یوئیت، یک بیماری جدی در uvea  (لایه میانی چشم) هستند.  همچنین افراد سیگاری، بیشتر در معرض خطر ابتلا به رتینوپاتی دیابتی – بیماری که منجر به فقدان بینایی می شود و بر روی شبکیه چشم تاثیر می گذارد- هستند

دود تنباکو، خشکی چشم را تشدید می کند، مشکل چشمی آزار دهنده ای که در زنان بعد از یائسگی رایج است.
سیگار کشیدن احتمال فقدان بینایی در افراد مبتلا به بیماری های دیگر را نیز افزایش می دهد.  زایمان زودرس در زنان باردار سیگاری بیشتر اتفاق می افتد و نوزادان آنها علاوه بر بیماری های دیگر، بیشتر در معرض خطر کوری مادرزادی که رتینوپاتی نوزادان نارس نامیده می شود، قرار دارند.
خبر خوب این است که پس از ترک سیگار، احتمال ابتلا به برخی از بیماری های چشمی تقریبا به همان اندازه  افراد غیر سیگاری می شود.

اجتناب از سیگار کشیدن و در معرض دود حاصل از آن قرار گرفتن - و یا ترک سیگار اگر سیگاری هستید - از بهترین سرمایه گذاری هایی است که شما می توانید در بلند مدت روی سلامت چشم  خود انجام دهید.

 

 

 

 

از   5   رای
7.87

   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.