پذیرش اینترنتی

اخبار مرتبط

تعداد بازدید: 8332
زبان : فارسی

سلامت چشم

تاریخ درج خبر : 1398/4/15

به اين هفت نكته عمل كنيد تا چشماني سالم داشته باشيد

به اين هفت نكته عمل كنيد تا چشماني سالم داشته باشيد

افرادی که در 20 یا 30 سالگی خود قرار دارند، احتمالا بیشتر درگير شغل و خانواده خود هستند، تا اينكه به سلامتي  چشمانشان اهميت بدهند.  اما این بازه زماني، بهترين زمان انجام اقدامات پيشگيرانه برای حفظ بینایی است بر همين اساس است که اکثر مشکلات بینایی قابل پیشگیری است.
از دست دادن بینایی نباید بخشی طبیعی از روند پیر شدن باشد. مطالعات نشان داده است که ورزش و رژیم غذایی سرشار از انواع میوه ها و سبزیجات می تواند در برابر بیماری های تهديد كننده بينايي مانند تحليل ماکولا وابسته به سن و آب سياه محافظت کنند.  انجام اين گام های ساده نیز می تواند به جلوگیری از انواع خاصی از سرطان چشم و همچنین آسیب های چشم در حين ورزش و كارکمک کند.

این نکات را رعايت كنيد تا یک عمر خوب ببينيد.

عینک آفتابی بزنيد (حتی وقتي که هوا ابری است) :قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید بدون حفاظت مناسب می تواند خطر بیماری هاي چشم ، از جمله آب مروارید، دژنراسیون ماکولا، ناخنك و حتي سرطان چشم را افزایش دهد.  از عینک آفتابی که 99 تا 100 درصد از اشعه های UVA و UVB را مسدود مي کند، استفاده کنید.

  • ورزش كنيد: فعالیت بدنی منظم می تواند از ابتلا به بیماری های جدی چشم، مانند دژنراسیون ماکولا و گلوکوم مرتبط با سن جلوگيري کند.
  • سیگار نکشيد: سیگار کشیدن خطر ابتلا به بیماری های چشم مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا وابسته به سن را افزایش می دهد. سیگار کشیدن همچنين خطر بیماریهای قلبی عروقی را افزایش می دهد که می تواند به طور غيرمستقیم روي سلامت چشم شما تاثیر بگذارد.  دود سيگار و تنباکو، خشكي چشم را بدتر می کند  حتي براي افرادي كه در معرض دود آن قرار مي گيرند.
  • هنگام کار و بازی از چشمانتان محافظت کنید. هر ساله هزاران نفر دچار آسیب های چشمي حين كار يا ورزش مي شوند.  با استفاده از عینک محافظ می توان از بسیاری از این صدمات جلوگیری کرد.  برای اطمینان از داشتن عینک محافظ مناسب و روش صحيح استفاده ازآن، با پزشك خود صحبت کنید.
  • از خستگي چشم غافل نشويد: اگر وقت زیادی صرف نگاه كردن به صفحه کامپیوتر و یا تلفن همراه مي کنید، ممکن پلك زدن را فراموش كنيد كه اين امر باعث خستگي چشم هاي شما مي شود.  سعی کنید در طول روز از قانون 20-20-20 استفاده کنید: هر 20 دقیقه، چشم از صفحه نمايش برداريد و به مدت 20 ثانیه به فاصله 20 فوتي خود (6 متري) نگاه كنيد.  خستگی چشم به بینایی شما آسیب نمی رساند، اما اگر ادامه دار باشد، می تواند نشان دهنده يك مشكل چشمي باشد . ممکن است شما دچار خشكي چشم يا نزديك بيني شده باشيد و یا لنزهاي عينك شما بدرستي تنظيم نباشند.
  • از لنزهای تماسی بدرستي مراقبت كنيد: خوابیدن، دوش گرفتن و شنا کردن با لنزهای تماسی باعث افزایش خطر ابتلا به عفونت هاي تهديد كننده بينايي مي شود. روش صحيح مراقبت از لنزهاي تماسي را رعايت كنيد.
  • سابقه بيماري خانوادگی خود را مطلع شويد: برخی بیماری های چشم می توانند به ارث برده شوند. اگر يكي از اعضاي نزدیک خانواده تان دژنراسیون ماکولا داشته باشد، 50 درصد احتمال ابتلاي شما به اين بيماري وجود دارد. سابقه خانوادگی آب سياه، خطر گلوکوم را 4 تا 9 بار افزایش می دهد. با اعضای خانواده تان در مورد بيماري هاي چشمي شان صحبت كنيد.  این اطلاعات می تواند به شما و چشم پزشكتان درارزیابی ريسك ابتلا به بيماري هاي چشمي كمك کند.

 

 نكته آخر اينكه به ياد داشته باشيم هميشه پيشگيري بهتر و كم هزينه تر از درمان است.

از   3   رای
6.12

   نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.